RIH - Cové b.v.

RIH Een klasse apart

Onbezorgd fietsplezier

Sigma

De Sigma is het instapmodel van onze collectie. Desondanks is de Sigma uiterst compleet uitgerust met een verende voorvork en zadelpen, Auto-L naafdynamo, een handmatig verstelbare stuurpen en niet te vergeten een buitengewoon fraai afgewerkt geïntegeerd oversized FWT-frame. Het toegepaste Shimano Nexus 8 Premium versnellingssysteem in combinatie met een automatische kettingspanner heeft een groot bereik en schakelt erg soepel.
 
* Leverbaar vanaf juni 2015

Uitvoeringen

Sigma lage instap
Prijs: 
€ 999,-
Framehoogte: 
  • Dames: 49/54/58/62 cm
  • Lage instap: 49/54 cm
  • Heren: 52/56/60/65 cm
Instaphoogte dames: 
  • Lage instap: 41 cm
  • Dames: 46 cm
Gewichtsindicatie: 
20 kg (incl. slot)
Kleur: 
Nachtblauw

Details in beeld

Klik op de foto's voor toelichting

  • Verstelbare stuurpen

    Onze stuurpen is handmatig te verstellen. Dit betekent dus dat u hiervoor geen gereedschap meer nodig heeft. Handig voor als u onderweg uw zithouding wilt aanpassen.

  • RIH

    In de boeken van Karl May, die zich afspeelden in de Oriënt, bereed de held Kara Ben Nemsi een zwarte hengst: Rih.
    Als Kara Ben Nemsi weer eens in het nauw werd gedreven en snel moest vluchten, boog hij zich voorover, legde zijn hand tussen de oren van de hengst en fluisterde hem het toverwoordje Rih toe.
    In een oogwenk vloog de zwarte hengst er dan vandoor om zichzelf en zijn berijder in veiligheid te brengen!

    De afkorting GB in het logo staat voor Gebroeders Bustraan, de grondleggers van het merk RIH.
    In het hartje van de Amsterdamse Jordaan bouwden de gebroeders Bustraan in 1921 hun eerste racefietsen.

  • Fluent Welding Technology

    Fluent Welding Technology staat voor naadloze, gladde lasverbindingen. Dit betekent dat de gebruikelijke lasrupsen geheel achterwege blijven. Hierdoor krijgt het frame een uiterst strak uiterlijk, alsof het uit één stuk is gebouwd. RIH is de eerste fabrikant die deze revolutionaire techniek heeft toegepast in dit genre fietsen.

    Alle RIH-fietsen zijn voorzien van een FWT-frame met kabelrouting door de buizen en een geïntegreerd balhoofdstel.

  • Vering

    Door toepassing van een verende voorvork en zadelpen worden de oneffenheden in het wegdek opgevangen. Afhankelijk van het gewicht en de persoonlijke voorkeur van de berijder, kan de veerspanning worden ingesteld.

  • Verlichting

    De moderne led-achterlichten worden gevoed door batterijen en zijn meestal voorzien van een automaatfunctie. De koplampen zijn aangesloten op een naafdynamo of hebben een batterij-voeding.

  • Slot

    Alle RIH-fietsen zijn voorzien van een Axa veiligheidsslot met ART-2 sterren keurmerk.
     
    Dit keurmerk wordt door alle verzekeringsmaatschappijen vereist wanneer u een diefstal verzekering wilt afsluiten.

  • Showmapje

    Bij uw nieuwe fiets ontvangt u een verzorgd showmapje met daarin een instructieboekje en overige informatie met betrekking tot uw RIH-fiets. Aan het oogje van het showmapje kunt u eventueel uw reservesleutel bevestigen, zodat u deze altijd kunt terugvinden.

  • Rollerbrake voorwiel

    De rollerbrake is een modern remsysteem dat wordt gemonteerd op de naaf. De remwerking komt tot stand door middel van kleine rolletjes die de remsegmenten in een remmantel drukken. Er is slechts weinig handkracht nodig om krachtig en gecontroleerd te kunnen remmen. Het is een gesloten systeem en daardoor onderhoudsvriendelijk.

  • Auto-L naafdynamo

    De dynamo is geheel weggewerkt in de voornaaf. Hiermee behoort een slippende dynamo tot het verleden. Door middel van een sensor wordt de koplamp bediend. Indien u de automaatfunctie inschakelt, gaat de koplamp bij duisternis vanzelf aan.
              

  • Schwalbe Road Plus

    Met het klassieke middenlijnprofiel biedt hij geweldige kwaliteit met aangename roleigenschappen en grip onder alle weersomstandigheden.
     
    Als het gaat om lekbescherming; de PunctureGuard in de Road Plus is ca. 3 mm dik waardoor Lekbeschermingslevel 5 wordt behaald.

     

Bijzonderheden uitrusting

Frame: 
Handgemaakt; Aluminium 7005, T4/T6 warmte behandeld, fluent Welding Technology => geheel weggewerkte lasnaden, kabels en balhoofdstel in frame geïntegreerd, fraai gevormde achtervorken
Voorvork: 
Verend, instelbaar, veerweg 40 mm met kabelgeleiding
Voornaaf: 
Naafdynamo (Shimano)
Rem voor: 
Rollerbrake Nexave (Shimano)
Rem achter: 
Rollerbrake Nexave (Shimano)
Draai-/remgreep rechts: 
Nexus 8 draaiversteller (Shimano)
Velgen: 
Rigida ZAC2000 gebust, dubbelwandig
Achternaaf: 
Nexus 8V Premium (Shimano)
Buitenbanden: 
Schwalbe Active Road Plus met brekerlaag (37-622)
Binnenbanden: 
Schwalbe
Spaken: 
Sapim rvs, verlijmde nippels
Balhoofdstel: 
Tange Oversized geïntegreerd, met kabelhouder
Stuurpen: 
Postmodern Handmatig verstelbaar
Stuurbocht: 
Aluminium comfort
Handvatten: 
Oxy met polsondersteuning
Zadelpen: 
Verend, instelbaar
Zadel: 
Selle Royal Freedom gel
Dynamo: 
Shimano, In voornaaf
Koplamp: 
RIH Flash
Achterlicht: 
Spanninga Brasa
Kettingwiel: 
38 tanden, alu/staal
Vertanding achterwiel: 
19 tanden
Trapas: 
Tange
Pedalen: 
Marwi met industrielagers
Slot: 
Axa Defender
Bagagedrager: 
Aluminium met pomphouder
Standaard: 
Ursus Wave titanium
Spatborden: 
SKS, kleur zilver
Pomp: 
SKS Rookie
Ketting: 
KMC Z510XRB