WAAR RIH VOOR STAAT


Standaard ruime garantievoorwaarden

RIH is overtuigd van de geleverde kwaliteit en gekozen materialen. Vandaar dat RIH als enige fabrikant standaard 3 jaar garantie geeft op elke E-bike, dus ook op de batterij en motor!

Dan bedoelen we niet alleen garantie op materiaal- en/of produktiefouten, als een onderdeel vervangen of gerepareerd moet worden zal RIH ook de portokosten op zich nemen.

  • Het frame heeft 10 jaar garantie op materiaal- en/of produktiefouten.
  • Voor het lakwerk op frame en voorvorken geldt een garantietermijn van 5 jaar.
  • Voor onderdelen van stads- & toerfietsen geldt een algemene garantietermijn van 2 jaar.

Voor alle garanties wordt uitgegaan van normaal gebruik en onderhoud, exclusief slijtage. Uw RIH dealer zal de garantie voor u afhandelen en kan u hier verder over informeren. In uw handleiding kunt u alles uitgebreid nalezen.

Klik hier om uw handleiding in te zien of te downloaden.

garantie

Nederlands fabrikaat

Sinds de oprichting van RIH wordt de fiets in zijn geheel in Nederland ontworpen, ontwikkeld en getest.

Behalve het voorbewerken en lakken van de frames wordt ook de complete assemblage van een RIH fiets tot op de dag van vandaag in Venlo veelal met de hand uitgevoerd. Alleen zo kan de maximale kwaliteitsnorm behaald worden

logo RIH

Eigen ontwikkeling

RIH wijkt op vele zaken af van de grote gerenommeerde merken. Natuurlijk is het vele malen eenvoudiger en goedkoper om de benodigde onderdelen bij andere fabrikanten te bestellen. Als die fabrikant het juiste product in zijn assortiment heeft en voldoet aan de door RIH gestelde eisen, is dat uiteraard de juiste keuze.

Maar wat doe je als je niet overtuigd bent van de technische keuzes die gemaakt worden door de bewuste fabrikant, of als je concessies moet doen om een ‘algemeen’ product in te passen in je eigen specifieke produkten? Als je niet afhankelijk wilt zijn van andere fabrikanten als het om service, reparatie of doorontwikkeling gaat, wat doe je dan? Bij RIH zijn we van mening dat als je het zelf beter kunt, dan moet je het ook zeker doen.

Veelal geeft de gestelde kwaliteitsnorm, de afwerking en het gewenste fietsgedrag de doorslag. Het is uniek dat een fietsfabrikant zoveel zelf ontwikkeld, zo wordt op dit moment o.a. door RIH in eigen beheer ontwikkeld:

  • De motor, zowel de midden- als de voorwielmotor
  • De batterij
  • De computer die alles aanstuurt
  • Display met bediening unit
  • Het frame

Wat bij RIH ook hoog aangeschreven staat is de wens om zelf service te verlenen en niet afhankelijk te zijn van andere partijen. Alleen dan ben je in staat om standaard 3 jaar garantie te verlenen op elke E-bike, ook op de batterij en de motor.

motor RIH

100 Jaar een begrip

Het merk RIH wordt in 1921 opgericht door de gebroeders Bustraan in de Amsterdamse Jordaan waar de eerste RIH-racefietsen worden gebouwd. De in het RIH-logo door elkaar gevlochten letters G en B - Gebroeders Bustraan verwijzen hier dan ook naar. In 1953 start Cové de productie van Cové-rijwielen en in 1963 wordt al snel een mijlpaal bereikt, het 50.000ste Cové fietsframe is gebouwd.

In 1973 produceert Cové de eerste RIH-fiets, geheel volgens de RIH-specificaties. RIH is het merk van wereldkampioenen. Al sinds het begin is RIH met meerdere wereldkampioenen succesvol geweest bij het baanwielrennen. In 1990 is Leontien van Moorsel wereldkampioene achtervolging geworden op een RIH-fiets en Ingrid Haringa wordt in 1991 en 1992 wereldkampioene sprint op een RIH-fiets.

In 1995 dient de 3e generatie zich aan. Coen Verberkt, zoon van Harry, komt in het bedrijf en ontwikkelt later geheel in eigen beheer de eerste elektrische RIH-fiets die een referentie is in de snelgroeiende wereld van elektrische fietsen. Het model heeft tal van noviteiten, zoals de bediening van het batterijslot en het opstarten van de fiets zonder sleutel. Ook het comfortabele fietsgedrag en de grote actieradius worden enorm gewaardeerd.

Klik hier om de gehele historie in een tijdlijn te lezen.

fietsstraat RIH 1973

R I H    een klasse apart sinds 1921