Kleur | Framemaat | Gewicht | Prijs |
---|---|---|---|
MAT ZWART | 52 | 56 | 60 | 65 | vanaf ca. 23 kg | € 2.699,- |
Dat is een persoonlijke keuze, beide systemen hebben vóór- en nadelen. Een voorwielmotor heeft een rustiger rijgedrag en is lichter in het gewicht. Ook als u de fiets wilt verzetten zal dit eenvoudiger gaan omdat u niet het gewicht van de middenmotor hoeft te tillen. Ook is de voorwielmotor stiller dan een middenmotor. De middenmotor kan een hoger koppel genereren omdat de kracht via de versnellingen op het achterwiel komt maar heeft daarentegen weer een hoger stroom verbruik. Maak een proefrit met beide modellen en laat u over de voor- en nadelen informeren en kies dan de motor die bij u past.
Nee, de motor is voorzien van een automatische vrijloop waardoor deze licht loopt als u de ondersteuning uitschakelt. De Omega is dus prima als gewone fiets te gebruiken.
Nee, dat hoeft niet. Het is niet zo dat na elke rit de batterij geheel geladen dient te worden of continue aan de lader moet blijven. Wanneer u verwacht dat er geen lange ritten gemaakt worden, kunt u beter met een gedeeltelijk geladen batterij fietsen. Voor de batterij zelf is het beter als deze niet volledig vol geladen blijft wanneer de batterij een tijd niet gebruikt wordt.
Ja. Er wordt altijd een restcapaciteit gereserveerd die voldoende is om de verlichting minimaal één uur te laten branden, inclusief het display.
Bij onze dealers kunt u de RIH fietsen bekijken en uitproberen. Kijk op deze website bij 'VERKOOPPUNTEN' voor de adresgegevens. Neem vooraf contact op of de fiets van uw keuze beschikbaar is.
U kunt het beste contact opnemen met uw RIH dealer. De dealer is de specialist en uw aanspreekpunt. Ook is de dealer in staat advies op maat te geven en, indien nodig, een demonstratie te geven.